miércoles, 26 de mayo de 2010

Sedum sediforme revisited part IV. La Costa daurada.



De nou, presentant-vos l'aspecte i forma de vida d'aquest frequent Sedum als diversos llocs on es pot trovar. Ja pròxima la floració, molts exemplars comencen a allargar-se sensiblement, també ho han fet els cultivats. Al voltant de les zones costeres del nord del Delta de l'Ebre, es troba com a tants llocs aquest sedum que ara m'agrada buscar i observar, continua exixtint una sensible diferència entre els sedums trobats habitualment al centre del País Valencià i els morfotipus que vaig trobant a diversos llocs més al nord, en aquest cas un lloc molt semblant..



 a les zones costeres, una característica comu és que les plantes son més robustes i hi ha una frequencia de plantes amb colors glaucs, però malgrat això, una vegada posades en cultiu, la major part de casos semblen ser adaptacions eventuals o formes de creixement forçats per determinades condicions d'exposició.







A les Cales costaneres de gran valor paisatgístic, és l'unic Sedum que he trovat, acompanyat amb molta frequencia per l'Helichryssum stoechas, que ara ja es trova en plena floració.


De nuevo presentandoos el aspecto y la forma de vida de este frecuente sedum en los diversos lugares donde lo voy encontrando. Ya muy cerca la floración, se pueden encontrar numerosos ejemplares que comienzan a alargarse, como tambiés estan haciendolo los cultivados. Alrededor de las zonas costeras al norte del Delta del Ebro, se encuentra como en tantos otros lugares este sedum que ahora me gusta buscar y observar, continua existiendo unasensible diferencia entre aquellos encontrados en el centro del País Valenciano y los diversos morfotipos que voy encontrando mas al norte, en este caso en un lugar muy semejante.




En las zonas costeras, una característica comun es la presencia de plantas mas robustas, glaucas y compactas, pero a pesar de esto, gran parte de los ejemplares una vez puestos en cultivo, dan a entender que se trata de adaptaciones forzadas por el hábitat o las condiciones de esposición.






En las Calsa costeras, de gran valor paisajístico, és el único Sedum que he podido encontrar, acompañado muy frecuentemente por Helichrysum stoechas, que ahora està en plena floración.



1 comentario:

Rosan dijo...

olá
são muito bonitas as flores deste sedum.
não conhecia.
belas imagens.

beso

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails