sábado, 1 de mayo de 2010

Stenocereus beneckei



Conegut en temps anteriors per Lemairecereus o Hertrichocereus i alguns altres noms menys habituals, aquest cactus, no es trova habitualment, no te un creixement elegant i la seva forma de creixement es una mica anàrquica, la seva característica principal es el seu aspecte enfarinat, sobretot per l'apex, ja que fàcilment les plujes i les inclemències llaven aquesta pols i millor conservar-lo a cobert. es resistent al fred a les zones mediterrànies, jo el vaig comprar fa molts anys com una petita planteta a un cossiol de 5cm, era bastant corrent per que ja de petit te aquest aspecte blanc, després d'allò ja no l'he tornat a trobar excepte a llocs per a coleccionistes i molt poc a coleccions d'aficcionats, no m'habia cridat l'atenció fins ara i m'ha fet adonar-me'n de com la presència de plantes al mercat va canviant amb els anys i el que era habitual, pocs anys després esdevé rar i fins i tot valuos i buscat, coses de la especulació, si això pot fer que ara m'hi dediqui mes a ell, això que haurà guanyat aquesta planta amb mi.



Conocido en tiempos anteriores como Hertrichocereus o Lemaireocereus, y otros nombres menos habituales, este cactus ahora no es tan facil de encintrar, no tiene un crecimiento elegante, su aspoecto desgarbado, solo tiene como punto principal de interes la presencia del ápice enharinado intensamente, ya que en el resto del cuerpo, se suele perder por la lluvia y las inclemencias, es conveniente cubrirlo para evitar esto. Es resistente al frio en zonas mediterraneas,, yo lo compré hace muchos años en una macetita de 5cm, era bastante corriente encontrarlo porque ya de muy pequeño tiene este aspecto blanco, despues de aquello, ya no he vielto a encontrarlo excepto en lugares para coleccionistas y muy poco en colecciones particulares, no me habia llamado la atención hasta ahora, y me ha hecho darme cuenta de como la presencia de algunas plantas en el mercado, va cambiando con los años y lo que era habitual, con el tiempo puede dejar de serlo e incluso convertirse en valioso y buscado, cosas de la especulación, si eso puede hacer que a partir de ahora me dedique un poco mas a el, eso que habra ganado el cactus conmigo.


  

No hay comentarios:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails