martes, 18 de mayo de 2010

Tillandsia xerographica


Si hi ha una espècie de Tillandsia que representa l'aristocràcia d'aquestes plantes, aquesta es sens dubte la Tillandsia xerographica, originària de Centre America, ja comença a ser rara en estat salvatge, degut a la recol.lecció abusiva de que ha segut i és objecte. es parla de que encara grans quantitats de les Tillandsies xerogràphiques comercialitzades provenen directa o indirectament de l'hàbitat. El seu creixement es lentissim i te una pobra producció de fillols, motius pels quals resulta difícil la seva reproducció en grans quantitats, el seu hàbitat amb una humitat mitja del 70% i una escasa pluviometria, ens parla de quines seran les condicions que hem de proporcionar a aquesta planta.






No li agraden gaire les pulveritzacions amb aigua i hem de tindre precaució per tal d'evitar l'acumulació d'aigua en cas de cultivar-la a l'exterior. Per a mi la millor manera de regar-la a l'interior és la immersió setmanal en aigua dolça per unes hores. 

  

L'aspecte d'aquesta planta canvia segons es cultive d'una manera o d'altra, desde tindre un aspecte totalment blanc a fins i tot adquirir una certa suculència. Indubtablement és una joia que no deuria faltar en una col.lecció de Tillandsies, quan arriva la floració, cosa que passa després d'uns quants anys i que triga uns quants messos, la planta sol produir un fillol, que és millor esperar a que tinga un bon tamany abans de separar-lo de la planta mare.


Es resistent a temperatures baixes, malgrat la seva procedèncioa subtropical, però l'humitat amb fred pot tacar l'epidermis i no deuriem deixar que la planta estigués exposada a les inclemències mes del necessari.



Les seves fulles rissades i llargues, sobretot en temps sec, li donen un aspecte exòtic que crida l'atenció, a l'interior es bo posar-la dintre d'un cossiol buit, per tal d'aconseguir un micro hàbitat relativament humit i fugir de l'excessiva sequetat de l'interior que pot emportar-se per davant la nostra planta sense adonar-nos-en.




Si hay una especie de Tillandsia que representa la aristocracia en el género, esta es sin duda la Tillandsia xerographica, originaria de Centro America, ya empieza a ser rara en estado salvaje, debido principalmente a la recolección abusiva de la que ha sido objeto. Se habla de que todavia en el presente, grandes cantidades de las plantas que se comercializan, preovienen directa o indirectamente del hábitat, su crecimiento lentisimo, su escasa producción de hijuelos, hacen dificil la reproducción masiva. Su hábitat, con una escasa pluviometria pero una humedad ambiental de un 70%, nos habla de los cuidados que debemos proporcionar a esta planta.


No le gusta ser pulverizada con agua y hemos de tener precaución para evitar la acumulación de agua en su interior en caso de ser cultivada en exterior. Para mi la mejor forma de riego en interior es la inmersión por unas horas en agua dulce.




El aspecto de esta planta cambia segun la forma de cultivo, desde un aspecto totalmente blanco, hasta adquirir incluso una ciertta suculencia. Sin lugar a dudas, es una joya que no deberia faltar en ninguna colección de Tillandsias, cuando llega la floración, cosa que ocurre despues de unos cuantos años i que dura unos cuantos meses, la planta suele producir un solo hijuelo, que hay que esperar a que crezca bastante antes de separarlo de la planta madre.








Es resistente a temperaturas bajas, a pesar de su procedencia tropical, pero su exposición a las inclemencias, puede manchar su epidermis y mejor protegerla bajo una cubierta.
Sus largas hojas rizadas, sobre todo en tiempo seco, le dan un aspecto exótico, que llama la atención. En el interior, es bueno colocarla en el interior de un tiesto vacio, para preservar una cierta humedad relativa, ya que se seca con facilidad y es dificil a veces detectarlo.





5 comentarios:

AULA DE LA TIERRA dijo...

Hola Salvador y seguidores del blog.
Me he quedado impactado con esta planta, me parece espectacular, en mi jardín de Alhaurín-Málaga tengo algunas tillandsias en los restos foliares de las palmeras, pero de aspecto pequeño y humilde. Pregunta de lego: ¿donde se puede encontrar esta especie? ¿ o recomiendas algo más facil para empezar?
Enhorabuena por tu blog.Gracias por compartir tu trabajo.
José.

salvasalom dijo...

Hola Jose, gracias¡¡, si, la Xerographica és impactante ,todas las tillandsias son pequeñas y humildes al principio, luego tienen su esplendor y cuidandolas se ponen hermosas. No es una especie dificil de cuidar ni de conseguir, a veces incluso la he encontrado en algun garden comun. ya te diré. Saludos.
Salva

salvasalom dijo...

Hola Jose, mi colección de Tilandsias crece tan lentamente como ellas mismas, no dedico grandes esfuerzos ni inversiones a pedir ejemplares raros al extranjero, las xerographicas estan en el catalogo de cualquier distribuidor, en España no hay muchas tiendas (de hecho ahora creo que ya ninguna) aprovechar ferias de plantas, ferias de terrarios o reptiles u orquideas donde comercializan algunas especies, yo he visitado varias veces tropic flore, un viverista frances de Lourdes que me pilla relativamente cerca, si te interesa lo suficiente, escribeme un mail y te enviaré alguna dirección web. Saludos

pnl dijo...

A l'exterior, s'acumula aigua a la roseta. Convé buidarla? Li es bona aquesta reserva natural d'aigua com a d'altres bromeliàcies?

salvasalom dijo...

Hola Jordi ¡, doncs mira, a la xerographica, no li va gens be l'aigua i si es te muntada en posició que s'acumule, conve buidarla i que pugui eixugar-se be. Jo pensava en principi que les tillandsies,que s'anomenen atmosfèriques no els agradava l'aigua retinguda, però algunes espècies em recorden que la frontera entre plantes que retenen aigua en diposits i plantes que la capten de l'ambient es difícil de determinar. La xerographica és per a mi, una mica delicada i jo crec que és millor buscar-li un lloc i no fer-li gaire cas.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails