lunes, 15 de septiembre de 2014

Tillandsia andreana.







Recta final d'aquest estiu atípic, amb molts dies de forta xafogor, també molts altres dies ennuvolats i crec que no ha acabat de fer clar, les tillandsies han patit menys que altres anys els rigors de l'estiu sec al mediterrani, han hagut abundants floracions i poc més es podia demanar, així que considero un premi la fantàstica floració de la Tillandsia andreana.

Recta final de este verano atípico, con muchos días tropicales i húmedos y otros tantos nubosos y pienso que todavia no acaba de estar claro. Las tillandsias han sufrido menos que otras veces los rigores del verano mediterraneo, han habido abundantes floraciones y poco mas se podia pedir, así que considero un premio la fantàstica floración de la Tillandsia andreana.


 Aquesta planta, sembla que no es gaire abundant al seu hàbitat, ja que apareix catalogada com a "rara". Originària de Colòmbia, on creix entre els 1500-1700m a zones ben exposades . Afortunadament però és relativament fàcil de trovar com a planta cultivada. El seu aspecte és fràgil com ho és el de la Tillandsia magnusiana, però no la seva ànima ja que agraëix el sol directe i també els regs frequents i com la veina Tillandsia funckiana, la necessitat d'assecar-se ràpidament i probablement i ja us ho diré, una certa sensibilitat al fred, com es pot suposar per la seva procedència tropical.

Esta planta parece que no es muy abundante en su lugar de orígen, ya que se cataloga como "rara". Vive entre los 1500-1700m en algunos lugares de Colombia en zonas bien expuestas. Su aspecto és tan fràgil como el de la Tillandsia magnusiana, no así su alma, ya que se siente bien a pleno sol y con riegos abundantes y como su vecina la Tillandsia funckiana, la necesidad de tener un secado muy rápido y probablementa ya os lo diré, una cierta sensibilidad al frio, como se puede suponer por su orígen tropical.


 

     La flor, la que menys paraules necessita, normalment única, pertany com podeu veure al selecte grup de les tillandsies de flor vermella, amb una certa semblança a les de la Tillandsia funckiana i no costa gaire imaginar un colibrí pol.linitzant-les.

     La flor, la que menos palabras necesita, normalmente única, pertenece al reducido y selecto grupo de las Tillandsias de flor roja, con un cierto parecido a las de la Vecina Tillandsia funckiana y no cuesta mucho imaginar un colibrí polinizandolas


     Fa pocs mesos que tinc aquesta planta i per tant poca experiència amb la seva conservació a llarg termini i m'ha cridat l'atenció com de ràpidament ha arrelat al seu suport, que sempre és un molt bon senyal.

     Llevo pocos meses con esta planta, por lo que no tengo gran experiencia en su conservación a largo plazo y me ha llamado la atención como de rápidamente ha enraizado sobre su soporte, que siempre es una muy buena señal.


4 comentarios:

Anónimo dijo...

Que maravilla leer tus comentarios! Gracias por toda la informacion y la belleza de tus fotos. Saludos Argentinos! Monica

salvasalom dijo...

Hola Monica, muchas gracias por tu comentario y una feliz primavera¡¡

Fcº Javier Barbadillo Salgado dijo...

Otra magnífica especie, tanto por su flor como por esas finas hojas.
Saludos, Drach.

salvasalom dijo...

Hola Fcº Javier, a mi me encantan las Tillandsias de floración roja, esta planta ha sido una novedad para mi i realmente es todo lo contrario a la fragilidad que aparenta. Saludos

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails